Antreprenorul de ieri Vs antreprenorul de azi


De curand am participat la o conferinta sustinuta de Marius Ghenea in cadrul Business Club Conferences, conferinta in care acesta a dezbatut variate subiecte, de la leadership, la internet business si antreprenoriat la general.

Un subiect mi-a atras atentia in mod special si anume profilul antreprenorului de-a lungul timpului, subiect ce as dori sa-l abordez si eu aici.

Marius a punctat faptul ca antreprenorii din „old school”-anii 70′-80′ au avut in general urmatorul profil:

-persoane introvertite;

-studenti mediocrii, ce au renuntat la studii de timpuriu pentru a se dedica business-ului;

-inovatori ce isi asumau riscuri cu mare usurinta.

In armonie cu aceste caracteristici, desigur, a dat drept exemple pe „zeii tehnologiei”, pornind de la Bil Gates si continuand cu  Steve Wozniak si  Steve Jobs; toti acestia potrivindu-se perfect profilului amintit mai sus.

Ce este foarte interesant, este faptul ca antreprenorii anilor 90′-2000  au avut un alt profil, profil ce se regaseste si la antreprenorii de azi.

Astfel, tanarul introvertit a devenit tanarul sociabil, chiar cu abilitati de leader, ce are studiile incheiate si cel mai probabil si un masterat la o facultate de prestigiu; tanarul care nu isi mai asuma riscurile sarind cu capul inainte, ci isi asuma riscuri calculate.

Schimbarea acesta mi se pare una de mare efect; o schimbare ce face ca antreprenorul sa se transforme dintr-un visator  ce are o pasiune anume, intr-o persoana mai rafinata, imprumutand pe alocuri din caracteristicile investitorului.

De asemenea, cred ca pe viitor va fi pusa amprenta si mai mult pe leadership si pe componenta sociala, astfel incat antreprenorul sa fie cu adevarat „sufletul petrecerii business-ului”.

Intrebarile pe care vi le pun eu sunt urmatoarele:

Credeti ca aceste schimbari de amploare fac ca in ziua de azi sa fie mai greu pentru tineri sa urce pe piedestalul de „tanar antreprenor”?

Care credeti ca va fi profilul antreprenorului viitorului (2010-2025)?


12 răspunsuri

  1. Interesant subiect.Ce pot spune este faptul ca cu sig. azi este mai greu sa fii antreprenor decat in trecut

    • Multumim.
      Deci pana acum am stabilit ca antreprenorul de ieri a fost mai avantajat fata de cel de azi.
      Alte sugestii?

  2. cred ca antreprenorul viitorului va fi axat doar pe un anumit domeniu, restul bazandu-se pe ceilalti

  3. cum sa fie un atreprenor specializat?vorbesti prostii!un antreprenor trebuie sa stie sa faca de toate!
    ps:tare blogul!

  4. Baieti nu va certati! 😀 Incurajez o polemica de calitate insa fara jigniri 🙂
    @Mircea, eu zic ca ai dreptate (daca ai vrut sa spui ce cred eu) :).
    @anonimul, @Mircea nu cred ca vorbeste prostii, doar ca nu a explicat mai mult ) 🙂
    Daca pornim de la ideea ca in trecut antreprenorul era un tip singuratic ce facea de toate, iar in prezent este mai mult un lider ce conduce o echipa de oameni, atunci ajungem la ceea ce @Mircea a afirmat:este posibil ca in viitor, antreprenorul sa stie foarte bine un domeniu, in care isi si desfasoara activitatea, domeniile conexe legate de activitate fiind coordonate de o echipa bine pusa la punct, bazata pe incredere.
    Just vorbind, pentru asta si exista echipa!

  5. Daca mi se permite, am o observatie legata de aspectul informatico-technologic neremarcat de ante-comentatorii mei.Domnilor, suntem in era informationala, inca, si orice intreprinzator stie ca daca a pierdut stirea a pierdut „valul” si implicit „nutrimentele” aduse de el.Ba mai mult, as indrazni sa spun ca acela ce culege mai repede informatia, o va procesa si lua decizii functie de ea, acela va iesi castigator.E o extrapolare din domeniul bursier, dar perfect justa.Luati-o drept trend-hunting daca vreti.Tin sa dau si un exemplu in acest sens, poate nu si cel mai reusit: o cunostinta de-a mea a avut neinspirata idee acum cativa ani(sa tot fie vreo 5) sa isi deschida amanet si agentie imobiliara.Mai are rost sa spun cat de repede si-a inchis la loc taraba?Afacerile de gen erau intr-adevar pe val, dar cu 1-2 ani inainte de a-i fi venit geniala idee, asadar valul se dusese.

  6. Bine punctat! Traim in era informatiei si deci trebuie sa ne comportam ca atare.
    Informatia inseamna putere.
    Informatia inseamna bani.
    Daca ar intreba cineva de exemplu pe Soros ce este cel mai valoros pentru el, asta ar spune:informatia.
    Cat despre exemplul dat de tine, este foarte concludent si este exemplul clasic de nesincronizare
    ps: poate, personal, din agentia imobiliara as fi putut realiza ceva avand in vedere ca era deschisa in 2003-2004, ca doar au urmat vreo 4-5 ani de „glorie” pentru imobiliare in RO. ;))

  7. Povestea are totusi si o continuare mai fericita, ca sa vedeti si alta trasatura a intreprinzatorului( atat de ieri cat si de azi sau maine)si anume perseverenta.Persoana respectiva nu s-a lasat doborata cu acea ocazie(desi ii laudasem intentia de a porni pe cont propriu, chiar daca pe un drum prea batatorit de altii anterior).A incropit un mic atelier auto de reparatii, activitate mult mai indragita de S. decat statul in birou printre dosare si rapoarte.Ideea mea se refera la a avea initiativa.E ceea ce desparte omul de afaceri de omul angajat.Daca mai da dovada si de perseverenta, aici deja observam cine merge mai departe sau se intoarce la statutul de sluga la patron.

    • Ei, aici apare si elementul surpriza, elementul care imi place mie cel mai mult: PASIUNEA, placerea de-a a face ceva.
      Degeaba intri intr-o afacere profitabila, daca o urasti…in cele din urma vei da gres…pe cand, daca iti place, oricat de grea ar fi, o faci cu o placere speciala.

  8. Vad ca s-a incins articolul aici :))
    Intr-adevar perseverenta este una dintre capacitatiile necesare antreprenorilori, si va fi pentru totdeauna, iar ultima mentionata, pasiunea este necesara pentru a fi mai usoara ascensiunea, dar pot fi si aici probleme
    Bafta!

  9. […] Antreprenori discuta despre diferente: antreprenorul de ieri vs. antreprenorul de […]

  10. Am scris gresit un comentariu la alt articol. Este tot mai greu pentru antreprenorii din ziua de azi, pentru ca exista o concurenta tot mai mare si pretentiile oamenilor de la servicii sunt foarte mari.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: