Neinformati si visatori-part 1

Saptamana trecuta am participat la Net Start-up, un eveniment pe care vi l-am recomandat si voua cu o alta ocazie.

Acesta a fost o versiune mai light, „de vara”, cum zic organizatorii a evenimentului ce este deja bine cunoscut printre dezvoltatorii de proiecte online.

Inca de la inceput vreau sa marturisesc ca nu sunt un mare fan al proiectelor online, cu toate ca am sesizat de o lunga perioada de timp avantajele clare ale acestui mediu ce se afla in continua schimbare. Puteti sa o numiti nostalgie, necunostiinta sau cum mai doriti voi, insa, eu prefer proiectele ce au core-ul offline.

Acestea fiind clarificate, sa revenim la scopul principal al post-ului, tinerii antreprenori si greselile lor; dar nu inainte de-a vorbi putin, pe scurt,  despre ideile propriu-zise ce au fost prezentate acolo.

Dupa cum se deduce din ce am zis anterior, la prezentare au participat in majoritate tineri(cu mici exceptii, exceptii ce doresc sa le abordez separat).

Astfel, au fost proiecte de la „vanzarea de incurajari” proiect total neadecvat psihologiei romanului, deci un proiect frumos in opinia „umanistilor”, dar total lipsit de ancore in realitatea economica romaneasca.(voi ati da 100 de euro pe luna pentru o „carte de vizita” ce va permite sa aveti acces la un site gen motivational.ro? Indiferent de ce alte servicii conexe ar oferi, eu as zice pas din start. Asta au zis si „business angels” de acolo-daca ii pot numi asa).

Un alt proiect pe care doresc sa-l amintesc, este acela al lui Victor, anume toateBlogurile.ro . Acest proiect este in preferintele mele (il stiu cam din ziua in care a fost lansat), insa, din pacate, Victor nu a avut nici cele mai mici cunostiinte legate de prezentarea unui proiect in   fata unor investitorii (el afirma contrariul, insa, asta este parerea mea 🙂  ). Victor a facut o prezentare superba.Asta daca s-ar fi adresat publicului larg (blogarilor); insa total neadecvata pentru un investitor. Incercand sa apeleze la sensibilitatea investitorilor, a reusit mai mult sa- i enerveze decat sa-i impresioneze 😦 . Sper ca Victor sa demonstreze contrariul si sa reuseasca sa aiba un succes rasunator.

Ce-l de-al treilea proiect pe care vreau sa-l mentionez, este Gorila.ro , un motor de cautare in timp real, destept , insa ce poate pune destule probleme din punct de vedere tehnic(deja ruland pe 7 servere la o indexare  scazuta). Acest proiect a fost mai valoros si datorita faptului ca, spre deosebire de altele care erau pur si simplu vanzatoare de publicitate, acesta avea practic o componenta aducatoare de plus de valoare, baietii respectivi chiar programand o unealta destul de complexa.

Ultimul proiect pe care vreau sa-l amintesc a fost acela al unei doamne mai in varsta, proiect la care am ramas stupefiat, deoarece era in mare proportie exact cum gandisem si eu un proiect de-al meu, pe care, din pacate, nu l-am pus in aplicare…

Pe scurt, este vorba de promovarea producatorilor si comerciantilor de produse eco ( the real stuff, cele certificate de UE, nu cele naturiste, aici fiind o mare diferenta).Aceasta idee am avut-o si eu mai demult deoarece am facut o lucrare in domeniu, si credeti-ma, am observat potentialul urias pe care il are aceasta piata a produselor eco in Romania.

Dupa cum ma si asteptam, toti „investitorii” au sarit ca arsi la vederea proiectului (avand in vedere ca doamna respectiva avea experienta vasta in ceea ce priveste produsele eco, fiind organizatoarea unui targ anual de succes)  si au fost interesati sa participe.

Ce vreau sa va spun, este faptul ca doamna respectiva, desi isi inregistrase marca, nu isi cumparase domeniul, lucru ce a recunoscut chiar acolo!!!!!!!!!

Explicatia este simpla;  dansa nu avea cunostiinte aproape deloc in domeniu IT, deci se poate intelege o astfel de „scapare” colosala.

Cred ca va imaginati  cat de tentat am fost sa-l inregistrez eu in acel moment (aveam si internet si un smartphone si cont la Romarg, deci doar vreo 4 click-uri erau necesare pentru a ruina acest proiect sau pentru a castiga cateva mii de euro…si totusi, am gandit logic si nu am facut-o, deoarece intotdeauna am sprijitit antreprenorii si antreprenoriatul…si nu am sa incep acum sa procedez altfel…insa trebuie sa recunoasteti ca, in cazul meu, avand in vedere faptul ca era un proiect pe care si eu il aveam, tentatia era destul de mare…)

Cum nu-mi place sa fac posturi kilometrice, am sa revin in urmatorul post cu informatii suplimentare si am sa analizez aspectele ce fac cu adevarat subiectul acestui articol.
So, stay close!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: